Turecko 2009 - Bey daglari

Původně plánovaný výlet do Maroka byl vzhledem k drahým letenkám změněn na Turecko. Ale také zde vzhledem k humusoidnímu počasí ve vnitrozemí byl pozměněn program a tak jsme se po letu z Bratislavy do Istanbulu rozhodli pro hory Bey daglari na jihu země. A byl to tah velmi dobrý. Busem do Antalye (12 hodin jízdy), odkud navštěvujeme antické "Machu Picchu" - Thermessos. Následuje přesun k městi Korkuteli, odkud nastupujeme do hor Bey. Jediným vodítkem je automapa v měřítku 1:750 000 a tak to skutečně není lehké. Přecházíme přes středověkou vesnici Begiš a do další vsi Imečiksuzuzu. Následuje nocleh v horách na báječném místě. Ráno jsme pozvání na čaj do příbytku pastevců, kteří jsou v těchto horách skutečně enormně pohostinní. Přechodem bezejmenného sedla se dostáváme ke shluuku salaší, které nám poslouží jako základna pro výstup na hřeben hor Bey (dosažená výška cca 2300 m, dost sněhu, silný vítr). Další den pokračujeme do vesnice Imečik (další družební smršť) a přes až tibetsky vyhlížející pláně obklopené horama pokračujeme s místním staříkem v jeho ještě starším autobusem (nádherné výhledy). Následuje přechod západní části hor (nocleh u salaší) a přechod do města Elmali. Busem se přesouváme k moři do Finike (nocleh na pláži). Další den chčije a tak jdeme jen část Lykijské stezky z Olympossu k věčným ohňům Chiméry. Další část treku je ve znamení bouří, krupobití a brodění řek. Nakonec vítězí slunce a tak s malou přestvávkou v letovisku Kemer míříme zpět do Antalye a nočním busem do Istanbulu. Po celodenní přestávce v Istanbulu letíme domů.