Ticino - Švýcarsko 2008

Z nenápadné a pohodové akce se nakonec vyklubal slušný trekový "hardcore". Letěli jsme do Milána, odtud vlakem do švýcarského Locarna. Po nákupu bomb k vařičům pokračujeme busem údolím Val Maggia do jeho úplného závěru - vesnice Fusio. Následuje dvoudenní přechod kolem přehrad Sambuco a Naret do blízkosti chaty Cristalina (nocleh) a kolem přehrady Rabiei pod dominantním ledovcovým hovadem Basodino scházíme do obce San Carlo (pívečko). Trek pak pokračuje nejprve k chatě Piano della Creste a snad nejdrsnějším výšvihem do sedla Crasa (řetězy) dosahujeme báječného tábořiště u stejnojmenného jezera. A opět dolů, tentokrát kolem velkého jezera Crasa scházíme do údolí Calnegia. Nocleh je pak v horní části doliny. Přechodem přes sedlo Biela (2760 m) sestupujeme k chatě Grossalp. Další nocleh (bouře) je v blízkosti osady Cimalmoto. Následuje dlouhý přechod k samoobslužné chatě Arena a další den pak přecházíme přes skvělý výhledový vrchol Pilone (2190 m, Monte Rosa jako na dlani) do údolí Vergeletto (nocleh). Busem do Locarna a vlakem do Milána. Prohlídka centra města a večer eroplánem Sky Europe domů. Výživná akce, nádherné počasí (8 dní azzuro), volné táboření v horách, výborní lidé. Skutečně tak trochu Balkán.