Jihoafrická republika 2008

Další velká klubová akce na zavála tentokrát zcela na jih afrického kontinentu. Letěli jsme z Mnichova přes Paříž do Johannesburgu, kde jsem se hned večer po příletu ubytovali v kempu nedaleko letiště. Druhý den mažeme rovnou do města na nádraží a hned prvním busem pokračujeme směr Dračí hory - do městečka Harrismith. Pomocí ochotného vrátného (samozřejmě, že černého jako uhel) se rychle podaří sehnat dodávka, která nás dopraví až k bráně NP Royal Natal. Následuje celodenní výstup spáleným údolím do sedla Sentinel. Následuje nádherný výstup (místy po ocelových žebřících) na náhorní planinu severního Drakensbergu. Nocleh rozbíjíme v sedle Usidi Pass. V noci nás dostihuje snad nejdrsnější bouře v našem životě. Blesky po dobu 4 hodin osvětlují oblohu a šijou to rovnou vedle nás. Dost drsný zážitek. Totálně vyplaveni (ve stanech 15 cm vody) pak následující den sušíme výbavu a za již krásného počasí vyražíme na další den treku. Neskutečné scenerie - skalní srázy a travnaté pláně Horského království Lesotho (kde se většinou pohybujeme). Nocleh u bezejmenné říčky. Další den opět pecka. Strže, skály, jehly, věže se střídají v rytmu takřka vražedném. Stany tentokrát stojí u pramene významné africké řeky Orange. Přichází mlha a tak scházíme drsnou roklinou dolů do údolí. Příjemné zuluuské vesnice, prima lidi. Po noclehu ve vesnici jedeme do městečka Bergville a hned vzápětí do přístavního Durbanu. Zde je na náš vkus poněkud "přečerníno" a tak po koupeli v Indickém oceánu míříme do Port Elizabeth. Cíl je jasný - sloní vrezervaci Addo. A stojí to za to. Velké množství slonů v bezprostřední blízkosti, hned vzápětí lvi a tygři. Dalším nočním spojem jedeme do Kapského Města. Spíme přímo v centru města a poslední dny vyrážíme na drsný přechod Stolové hory (8 hod., krásné počasí) a na Mys Dobré naděje (ještě krásnější počasí, úžasná příroda ...a ty barvy!!!). Nočním spojem přes Amsterdam a Mnichov letíme domů.